۶ خرداد ۱۳۸۹

دیروز بعد از ظهر

یک استخر هست تو تهران به نام صدف! اینجا همه یا خیلی پولدارن یا از آقا زادگان. 7 طبقه استخر و سایر امکانات ورزشی و در آخرین طبقه VIP ، که دیوار سونای خشکش شیشه ای بوده و کل تهران زیر پای شماست تا مطمئن باشی که آدم مهمی هستی!!
برای 2 نفر 10 نفر خدمتکار هست و از انواع مشربه و مطعمه موجود. خلاصه حالت بهم میخوره از این اشرافیت فانتزی. رئیس واحد قزوین دانشگاه آزاد در استخر راه میره که شاید شام سنگین دیشبش راحت دفع بشه و امشب هم بتونه خوب شام بخوره. رئیس یکی از کارخانه جات داروسازی هم هست. بقیه رو هم من نمیشناسم. من هم هستم. من هم احساس می کنم ، عجب!!! هرچند نه آقازاده ام و نه آنقدر پولدارم  که 500000 تومان پول استخر بدهم برای 10 جلسه. اما هستم. و هیچ وقت به این فکر نکردم که شاید نباید باشم! آیا نباید باشم؟
تازه دم غروب هوس سینما میزند به سرمان اصلا مهم نیست چه فیلمی فقط در پردیس سینمایی پارک ملت و فقط فیلم ساعت 10!
دموکراسی در روز روشن! فیلمی که به قول خودم یکی به نعل میزند یکی به میخ و به قول مهدی بیشتر به میخ! البته قطعا یا من نمی دانم تعریف دموکراسی چیست یا کارگردان و یا اصلا اسم فیلم نکته انحرافی بوده در روند نتیجه گیری از فیلم. برای اینکه اگر 2 در صد امکان نتیجه گیری بود به کمتر از 1 درصد کاهش یابد! به هر حال برای فرخ نژاد دلم تنگ شده بود دیدمش خوب بود و راستش یه چند تا بگگگگگم!  بگگگگگم! کرد سالن دست زدن. احساس کردیم تو ایران آزادی هست!

۶ نظر:

  1. اگه همین الان سقف اتاقم سوراخ میشد و یه فیل میوفتاد درست وسط اتاق انقدر تعجب نمی کردم که از این اتفاق تصادفی عجیب!
    دیروز یکی از نسخه پیچا داشت از خاطره ی استخر رفتنش با پسر دایی اش میگفت بعد به من گفت استخر صدف رفتی؟!
    گفتم نه...چیه مگه؟! گفت همه کله گنده هان! 7 طبقه استخره و طبقه آخر روبازه و خدمه های هر قسمتی لباسشون یه رنگه! و...خیلی هم شلوغه...با خودم گفتم یعنی انقدر مفت خور داریم!!!
    اون یکی گفت آره تو نزدیک مهرآباد هم یه چاله درست کردن که هزار نفر میریزن توش و از شدت کلر نمی تونی چشاتو باز کنی و ما خندیدیم...چرا خندیدیم؟!!!
    درمورد دموکراسی هم توقع داشتی چه فیلمی ببینی؟! تو ایرانیا!

    پاسخحذف
  2. حالا اگه بدونی اون سال که گاز کم بود این استخر که رو باز هم هست آب 60 درجه داشت و یک ابر 1 متری روش از بخار وایساده بود.
    اگه بدونی صاحباش علی آبادی و دارو دستش هستن.
    اگه بعدش هم نیکزاد رو ببینی!!!
    چه حالی میشی؟؟؟

    پاسخحذف
  3. خب خداروشکر که مااینارو ندیدیم،تا وقتی که آدم هنوز از خودش می پرسه که آیا من باید اینجا باشم یا نه هنوز اندکی مونده شبیه اونا بشه

    پاسخحذف
  4. شما این جای خفن قاطی این آدم های خفن چی کار می کنی خود مسئله ای است خفن ... الله اعلم
    در مورد فیلم هم من نمی دونم میخ بده یا نعل! به نظرم حرف اصلی همون چیزای خوبیه که داشت اما وقتی همه چیز حتی هنر را به بند می کشی دست وپاشو می بندی براش شرط و شروط می ذاری همینی می شه که می بینی.تناقض در حرف اصلی فیلم و صحنه ی پایانی فیلموشعریغما گلرویی که گویا از انتهای فیلم حذف می شه و اسم فیلم اقتباس از اون شعره و . . .

    پاسخحذف
  5. من دعوت شدم از سوی دوستی که کارت های مجانی این استخر اومده بود دستش! حالا بعدا نیکزاد بخواد گیر بده تو چرا رفتی دیگه نمی دونم!!!!
    فیلمش خوب بود ولی من کلا بدم میاد فکر کنن احمقم با یه فیلم می خوان بگن آزادی هست!

    پاسخحذف
  6. آره به خصوص که از رسانه بینهایت ملی هم دقیقا همون تیکه ای که فرخ نژاد ادای ا.ن رو در میاره پخش کردن. می خوان بگن بیا اینم از آزادی. ادای رییس جمهور و توی تلویزیون هم نشون دادیم.
    گفتم که چیزای بد فیلم کم نبود. برای آدم هایی در نهایت آزادی مثل ما در حد همون چند تا تیکه هم خوشحالمون می کنه . به قول خودتون کم ترین فایده اش اینه که برای یک لحظه حس می کنی آزادی هست!!!

    پاسخحذف