۱۰ تیر ۱۳۸۹

نظر شما چیه؟

یه جون 18 ساله یا شاید هم کمتر اومد امشب داروخونه!
دارو برا سقط می خواست! گفت 3 هفته گذشته و الان تست باداری مثبته. گفت جمعه با باباش میره شهرستان. گفت چی کار کنم؟؟؟
کدوم دکتر کمکش می کرد جز مراکز غیر قانونی!
کدوم داروخونه داره داروشو جز دارو خونه های غیر قانونی!
بعد جوونک پرسید  خانوم حامله دیگه پریود نمیشه؟ گفتم نه! هم اون داشت دیوونه میشد هم من!
گفت اگه بفهمن چی! تودلم گفتم گور بابای تو؛ دنت نرم ولی اون بچه چی توکه خودتم نمی تونی جمع کنی!
از در که داشت میرفت سری تکون داد و گفت دیگه باید به فکر سیسمونی باشم!
تو دلم کلی بهش فحش دادم که اخه بی غیرت اون دختر چی!

۵۰ نظر:

  1. دکتر جان جوابیه ای بر این پست شما نوشتم که می تونید نظراتم رو اونجا بخونید.

    پاسخحذف
  2. نمیخوام فمینیست بازی دربیارم ولی حقیقت اینه که هیچ کس اندازه ی اون دختر بدبخت نمیشه! تبرئه اش نمیکنم ولی...
    یه بار هم سه تا پسره اومده بودن و یکی شون یه سوالی پرسید که اینجا روم نمیشه بگم! و خلاصه سه تایی به این نتیجه رسیدن که به سلامتی یکیشون بیچاره شده و هرهر زدن زیر خنده...وقتی رفت بیرون با خودم گفتم کاش بهش HD داده بودم که باردار نشه دختره...پسره آشغال تر از این بود که براش مهم باشه بیچارگی اون!

    پاسخحذف
  3. نمی دونم چرا حس می کنم اینجورآدمایی بیان بهشون هر چی بخوان میدم که برن، آخه زخمی که دختره می خوره خیلی بدتر از زیر پا گذاشتن تعهدهای شغلیه...نیست؟

    پاسخحذف
  4. من مطمئنم هیج دارویی بهش نمی دادم!
    تنها بهش پیشنهاد دادم که یا پزشک پیدا کنه و یا تو داروخونه های شخصی دنبال داروش بگرده!
    اما خوشحال میشم اگه کلا پیدا کنه!
    قبول دارم برا دختر بد میشه! اما فکر اینم بکنین که جون اون پسر هم در خطره! اون جونک لاغر اندام توان یه چک خوردن هم نداشت!

    پاسخحذف
  5. یه شب دیگه یه مریض اومد ساعت 1 شب!
    نگران؛ خسته و عصبانی. با مدارک کامل پروستوگلاندین می خواست. میگفت پرستار گفته دارو رو دارم اگه فردام اوردی مشکلی نیست و حالا گفته اشتباه کردم تموم شده! و او از هیچ مسیر قانونی نمیتونست پیدا کنه داروشو!
    اون شب پیش خودم گفتم ای کاش ما هم داشتیم دارو رو ولی الان مطمئنم که خوبه که نداریم!

    پاسخحذف
  6. میثم جان، بیا این قضیه رو از یه منظر دیگه نگاه کن. یادته از مشاوره داروساز توی داروخانه میگفتی؟ اینم یه موردشه. نمیدونم چقد راهنماییش کردی و چیا بهش گفتی، اما این نگاهت که "گور بابای تو" از نظر اخلاق حرفه ای درست نیس. اون بچه یه اشتباهی کرده، که تو حتی از شرایطی که این اشتباه رو براش پیش آورده مطلع نیستی. همین که تا اینجا اومده و پیگیرشه یعنی هنو یه جو غیرت داره. حالا به فرض هم که حق با تو بود، الان تو تنها کسی هستی که تونسته بهش اعتماد کنه. من بودم از پشت پیشخون میومدم بیرون و چن ساعت هم که شده باهاش حرف میزدم که شاید بتونه مشکلش رو از راه درست حل کنه. نه فقط در مورد دارو و سقط، در مورد اینکه با خانواده اش چیکار کنه، اینکه اگه نتونست سقط کنه چی، اینکه اون دختر چی میشه و چه وظیفه ای در قبالش داره و... بالاخره این مشکل فقط مشکل اون نیست، مشکل یه جامعه است، مشکل همه ماست. داروساز هم نبودیم این وظیفه ما بود که به اعتماد دیگران جواب درست بدیم.

    پاسخحذف
  7. درست میگی ولی کلا من خودم هم نمی دونستم باید چی بهش بگم و یا اینکه چی درسته!

    پاسخحذف
  8. نظرم رو تو وبلاگ دكتر قبادي نوشتم با اون شناختي هم كه من ازت دارم مي دونم مستقيم هيچوقت خودت داروي سقط رو به مريض نمي دادي اما نه فقط براي بچه ي اين بنده خدا همانطوريكه اونجا نوشتم براي همه ي بچه هاي حاصل از ازدواج نادرست ميشه غصه خورد .شايد بايد راجع به عدالت خدا بيشتر فكر وبحث كنيم.

    پاسخحذف
  9. همینجاهاست که میگم داروخانه یک محل ارجاع مهمه،نه فقط ارجاع به پزشک و متخصص ،ارجاع به مددکار،روان شناس،مرکز ترک اعتیاد و ...، هیچ وقت این موردا رو همینجوری ول نکنین برن،خاهش میکنم هیچ وقت،به یه جایی کسی معرفی کنید، یکجوری پیگیر باشید،چه کسی غیر از شما میتونه اینکارو بکنه؟ مثلا گرفتن یه شماره تماسی از اون دختر،اگه حوصله هیچ کاری ندارین حداقل شماره منو بهش بدین(به این بهانه که این آدم میتونه کمکتون کنه)،اگر حوصله هیچ کدوم اینا رو ندارین لطفا بهش قرص بدید!! اگر واقعا حیات براتون مهمه کمک کنید حیات واقعی بدید و اگر نمیخاید هیچ کمکی کنید لطفا بکشید اون بچه رو،پیش از اینکه پاش بیاد رو زمین بکشید تا وقتی که پاشو رو زمین میذاره هر روز هزاربار کشته نشه،
    خدا میدونه ته این ماجرا چیه؟یه سقط؟یه بچه سرراهی که چند وقته دیگه میارنش بهزیستی؟یا حتی قتل ناموسی؟
    البته پسره در خطر باشه اصلا اشکالی نداره!!! قراره چندتا بیچاره دیگه به دنیا اضافه کنه؟!..دیگه کافیه!
    بچه ها لطفا خواهشا این موردا رو رها نکنید برن:(

    پاسخحذف
  10. همینجاهاست که میگم داروخانه یک محل ارجاع مهمه،نه فقط ارجاع به پزشک و متخصص ،ارجاع به مددکار،روان شناس،مرکز ترک اعتیاد و ...، هیچ وقت این موردا رو همینجوری ول نکنین برن،خاهش میکنم هیچ وقت،به یه جایی کسی معرفی کنید، یکجوری پیگیر باشید،چه کسی غیر از شما میتونه اینکارو بکنه؟ مثلا گرفتن یه شماره تماسی از اون دختر،اگه حوصله هیچ کاری ندارین حداقل شماره منو بهش بدین(به این بهانه که این آدم میتونه کمکتون کنه)،اگر حوصله هیچ کدوم اینا رو ندارین لطفا بهش قرص بدید!! اگر واقعا حیات براتون مهمه کمک کنید حیات واقعی بدید و اگر نمیخاید هیچ کمکی کنید لطفا بکشید اون بچه رو،پیش از اینکه پاش بیاد رو زمین بکشید تا وقتی که پاشو رو زمین میذاره هر روز هزاربار کشته نشه،
    خدا میدونه ته این ماجرا چیه؟یه سقط؟یه بچه سرراهی که چند وقته دیگه میارنش بهزیستی؟یا حتی قتل ناموسی؟
    البته پسره در خطر باشه اصلا اشکالی نداره!!! قراره چندتا بیچاره دیگه به دنیا اضافه کنه؟!..دیگه کافیه!
    بچه ها لطفا خواهشا این موردا رو رها نکنید برن:(

    پاسخحذف
  11. در ادامه حمایت از حقوق زنان باید بگم تنها قربانی این مسائل زنان هستند.پسره که میدونم ول میکنه و فردا یادش میره و با یکی دیگس.تو خانواده های سنتی هم همه چی پای زنه.بچه ناخواسته،دختر شدن بجه،ناباروری و...همیشه مشکل از زنه.حتی مردا حاضر نیستن یه عمل سرپایی رو برا جلوگیری انجام بدن.زنشونو میفرستن زیر تیغ جراحی.

    پاسخحذف
  12. آقاي سيد همه ي مطالبي كه نوشتي درست اما انقدر راحت حكم به سقط كسي نده كه شايد اگر به دنيا بياد از من وشما خيلي بهتر باشه.بازم ميگم بهترين كسي كه دغدغه ي من رو بيان كرده حاتمي كياست تو فيلم دعوت.

    پاسخحذف
  13. یه چیز دیگه هم به ذهنم رسید که شاید بد نباشه بهش فک کنیم
    اینکه اگر مسائل جنسی به صورت روشن، معقول و معمول
    به بچه ها آموزش داده بشه، آیا همچین اتفاقی باز هم ممکنه رخ بده؟ و همچین آموزشی، عواقب نامناسبی هم داره؟

    پاسخحذف
  14. نوری به زمین فرود آمد:
    دو جا پا بر شن های بیابان دیدم.
    از کجا آمده بود؟
    به کجا می رفت؟
    تنها دو جا پا دیده می شد.
    شاید خطایی پا به زمین نهاده بود!

    پاسخحذف
  15. من یه سوال هم دارم اینجا
    چرا همه فقط پسره رو متهم می دونن؟! یعنی جز تصویری که شما توی ذهنتون دارین هیچ حالت دیگه ای ممکن نیست وجود داشته باشه؟

    پاسخحذف
  16. به نظر من تنها شخصی که آسیب می بینه اون بچه بیچاره است. خیلی عوامل در این مسئله دخیلند: کم توجهی خانواده، فرهنگ وارد شده غلط، کمبود آموزش و ... . از این بچه ها تو جامعه زیاد شدن متاسفانه! خب الان در این موقعیت بهترین راه آموزش دقیق و درسته. ولی به نظرم کار درستی کردی چون دادن اون قرص هزارتا عواقب هم واسه مادر و هم واسه خودت داشت!

    پاسخحذف
  17. به سعید: چون تمام عواقبش رو در ایران دختر باید تحمل کنه. اگر پسره خیلی غیرتی باشه ماکسیمم با دختره ازدواج می کنه. ولی همه طعنه ها، مادر شدن در سن کم، آسیب روحیش رو دختر باید متحمل شه.

    پاسخحذف
  18. دوباره میگم آقاصادق! من حکم به سقط نمیدم،میگم کمک نکردن مساویه با سقط کردن
    به سعید: خیلی خوب گفتی،دقیقا داشتم به همین آموزش فکر میکردم، متاسفانه تو این مملکت به جای دیدن واقعیت ها و دادن راه حل های عملی و کم کردن هزینه ها،همه دوست دارند صورت مساله رو پاک کنن و بگن استغفرالله ما اصلا چنین مشکلی نداریم و اما پسره رو مقصر میدونیم به هزار و یک دلیل،چون هزارتا از این داستانا دیدیم،چون میتونم حدس بزنم وقتی پسره 18سالشه دختره چند سالشه:(،میتونم حدس بزنم که همه بدبختیاش مال دختره است،میدونم که قطعا بیش از دختره از این مسایل خبر داشته و از همه جا بی خبر نبوده،انقدر دختر خر و احمق دیدم که از این پسرا خرشون کرده و ...،البته پسره هم آدمه و معلوم نیست خودش چه سرنوشتی داشته،کجا بزرگ شده و.. من برا هردوشون دعا میکنم و برای یک بچه:(

    پاسخحذف
  19. البته شايد درست نباشه بيشتر از اين مطلب رو اينجا ادامه بدم آقاسيد! اما من مي گم مثل فيلم( من ترانه پانزده سال دارم) شايد يه راهي براي سالم موندن اون بچه هم وجود داشته باشه.هر مشاوره اي هم درست نيست توي اون فيلم مشاوره منجر به سقط اثرات خيلي بدي داشت روي شخصيت ترانه مي ذاشت.

    پاسخحذف
  20. فرق ما اینه که شما فیلم دیدی من خود این آدما و بچه هارو،یه جور مشاوره همینه که اون مادر رو حمایت کنی تا بتونی ترانه باشه،مقاوم باشه،مادر بچه اش باشه،منظورم مشاوره برای سقط نیست،منظورم حمایته،مددکاریه

    پاسخحذف
  21. به سید:
    داروخونه جای خوبیه خیلی خوب و خیلی اجتماعی!
    اما همون قدر که خوبه بد هم هست به قدر یک اجتماع کثیف! تا دلت بخواد دروغ میگن و فیلم بازی میکنن و حرف در میارن! گور بابای همشون. ولی من حتی نمی دونم چقدر از حرفای این پسر درسته! تا حالا چند کیس خودکشی داشتم که نمی دونم راست بوده یا دروغ!
    ولی این هیچ مسئولیتی رو از دوشم بر نمیداره و الان احساس وجدان درد دارم شاید باید یک شماره رد و بدل میشد. شاید شما و سعید درست می گید شاید...

    پاسخحذف
  22. اما من مطمئنم من شناخت لازم رو نداشتم! و ندارم.
    و در اون موقع یاد هیچ کسی نبودم! البته بحث در این رابطه باعث میشه انسان تصمیمات درست تری بگیره و تصور کنه که چطور برخورد کنه.

    پاسخحذف
  23. سید، شهره
    حرف شما درست. منم میدونم شما چه حدسی زدید. اما سوال منم همین بود، که آیا فقط همین حالت درسته و غیر از این نه؟ آیا ممکن نیست خود اون دختر خواسته باشه؟آیا ممکن نیست این دو نفر قصد ازدواج داشتن و حالا عجله کردن؟ خیلی خوش بینانه است، اما بالاخره امکان پذیره
    همه صحبتم اینه که اصلن درست نیست اینجوری قضاوت کنیم. شاید اون پسر هم به اندازه طرفش نیاز به کمک و مشاوره داشته باشه. نمیشه به همین راحتی گفت حقشه، یا اینکه حتمن فردا فراموش می کنه... منصف باشیم، آدما با هم فرق میکنن، هرچند به احتمال خیلی کم. قضاوت چشم بسته همون چیز بدیه که توی جامعه ما علیه دخترا وجود داره، و حالا اینجا ما از این ور بوم افتادیم
    پ.ن: شرمنده من این وسطا هی پارازیت اخلاقی میدم. شما بحث اصلی رو ادامه بدید، ما استفاده می کنیم.

    پاسخحذف
  24. آقا سعید مگه مهمه کی مقصره؟ میگم بچه تازه شنیده بود خانم باردار عادت ماهانه نمیشه! میگم میگفت دختره شهرستانیه و الان برا تابستون داره میره خونه و نگران از اینکه تا جمعه که بره فرصت داره!!!!
    این بد بخت هیچ راهی نداشت! چه مشاوره ای میشه به او داد؟ می خاین بگین عزیزم ببین چقدر داری عذاب میکشی! پس یادت باشه دیگه از این کارا نکنی. یا اینکه بیا ببرمت پیش یه آدم مشاور. فکر می کنین اصلا حاضرن با شما حرف بزنن اگه بدونن پروستوگلاندین ندارین؟

    پاسخحذف
  25. سعید
    من نگفتم پسره مقصره، البته که این رابطه دو طرفه است و هر دو طرف مقصرند، حتما این قدر عقلشون! می رسیده که وارد این رابطه شدن ولی نظرم اینه که آسیب بیشتر متوجه دخترست. و با میثم هم موافقم که با توجه به وضع جامعه آدم نمی تونه کار منطقی رو انجام بده. پس اگه یکی با این شرایط اومد چی کار می شه کرد؟ همین طوری ول کنیم بره؟

    پاسخحذف
  26. میثم! همونقدری که اگه یه مریض بیاد شاید من ندونم چی بگم یا چی کار کنم،خیلی طبیعیه که آدم ندونه چی کار کنه،حالا میتونیم براشون دعا کنیم.آره ممکنه همه چی دروغ باشه یا اصلا معلوم نیست که حتما کسی بتونه کمک کنه،ولی مهم اینه که آدم هرچی از دستش میاد انجام بده،ممکنه بعد کلی پیگیری بفهمیم اصلا همش دروغ بوده،اینکه خیلی خوبه،خداروشکر،یعنی اصلا بچه ای در کار نبوده،چیزی رو از دست نمیدیم.

    پاسخحذف
  27. سعید! اون احتمالای اولت که یه ذره شوخیه ولی باهات موافقم که اون پسر هم نیاز به مشاوره و کمک داره.

    پاسخحذف
  28. من موافقم ولی هنوز هم نمی دونم اگه یکی دیگه بیاد باید چه کنم! فقط میدونم باید یه کاری کرد این قطعیه ولی به نظرت چی کار؟؟ به نظرت شمارشو به من می داد؟ یا من شماره بدم کافیه؟ بشینم تا زنگ بزنه، حالا زنگ زد اون وقت چی بگم؟

    پاسخحذف
  29. اولا" شما كه نمي دوني من كيم.همينجوري نمي دوني بگي من اين آدم هارو نديدم.
    ثانيا" دو تا فيلمي هم كه من گفتم هردو بر اساس واقعيت بوده.
    ثالثا"ميشه رو نظر دكتر قبادي ومن هم فكر كردو به همين راحتي مارو متهم نكنين براي مسئله ي به اين مهمي هميشه يك راه حل وجود نداره.
    رابعا" حالا هر كي حالا هرچي دوست داره به من بگه من راجع به حرفهاو اتهاماش فكرمي كنم و ديگه واقعا" مطلب رو ادامه نمي دم.

    پاسخحذف
  30. سید با اینکه با نطرات موافقم و میدونم چی میگی دقیقا ولی یه کم غیر واقعیه! اینکه به مددکار و روانشناس و جامعه شناس ارجاع بدی خیلی خوبه ولی شمارتو که نمیتونی به عالم و آدم بدی! قبول کن که تو هم ادمی با تمام محدودیت های یه آدم و نمیتونی تمام مشکلات خلق الناس رو حل کنی! و شاید به خاطر همین محدودیت ها مشکل دختره رو بدتر هم بکنی...به دختر شهرستانی که احتمالا واسه آب خوردنشم باید اجازه بگیره میخوای چی بگی؟! بگی از بابات اجازه بگیر بریم مشاوره واسه رابطه ی جنسی؟! آمپول هم که بهش بدی نمیره بیمارستان تزریق کنه که! میاد بچه رو سقط کنه خودش از شدت خونریزی میمیره! مشکل با آموزش حل میشه یعنی قبل از اینکه همه این اتفاقا بیوفته و ما نهایتا برای تشکیل نشدن جنین تا 3 روز نهایتا اونم با قرص بتونیم طرف رو کمک کنیم...اونم البته هزار تا چیز دیگه دنبالش میاد...

    پاسخحذف
  31. فاطمه
    پس برای این موارد نمی شه کاری کرد؟

    پاسخحذف
  32. با قرص نه...تا اوجایی که من میدونم فقط با آمپول میشه و البته کارای دیگه که ماماها غیر قانونی انجام میدن... با شیاف هم شاید بشه ولی خب اونم خونریزیش قابل پیش بینی نیست...تازه با سقط کردن مشکل اون دختر باز هم حل نمیشه...

    پاسخحذف
  33. معلومه خوب کارآموزی کردی شما!
    شاید امین و صادق راست میگن. منم تو کلاس های مختلف گفتم که اخلاق زیر مجموعه قانونه و هر کار غیر قانونی غیر اخلاقی هم هست. اما واقعا وجدانم یه طوریه چه بلایی سرشون میاد؟

    پاسخحذف
  34. میثم!سعی کنین وارد گفت و گو بشید،اعتمادشو جلب کنین،از پشت پیشخون بیرون بیاین و اطلاعات بیشتری بگیرین بدون اینکه طرف گارد بگیره،هیچ قضاوتی نکنید و سعی کنید جوری وانمود کنید که طرف اونید و میخاید راهی برای سقط پیش پاش بذارید.سعی کنید شماره بگیرید،برای فرداش یه قرار بذارین یه جایی که خودش با دختره بیاد و بگید که یه خانمی میشناسید که میتونه کمک کنه، جوری این حرفو بزنید و وانمود کنید که اون خانم در زمینه سقط کردن میتونه کمک کنه،اگه فکر کنه که شما اینکاره اید و آشنادارید که سقط کنه شک نکنید میاد چون دستش به جای دیگه ای بند نیست.بقیه اش باهمون خانمه:)
    البته بار اول خودتون هم باید باشید که پسره میاد.ادامه اش هم که طولانیه،پیگیری و حرف و آشنایی با خانواده ها،مشاور و ..براساس همه اینا تصمیم گیری بین چندتاگزینه..،میشه در مورد پایان ماجرا چندتاگزینه احتمال داد که در بدترین حالتها هم باز راه حل هایی وجود داره و همه اینها در صورتی که خدا کمک کنه

    پاسخحذف
  35. با خوندن این پست در وهله ی اول با تمام وجودم آرزو کردم که هر جوری هست این بچه به دنیا نیاد! حتی اگه جمله ی "باید به فکر سیسمونی باشم" اون پسر بهت دلگرمی بده شاید بخواد بگیرتش- فرض محال که محال نیست- اما مهم اینه که اون بچه از نظر پدر و مادرش ناخواسته است و این یعنی بد بختیش:(( مطمئنا منم مثل میثم خودم جرات نمی کردم واسه سقط دقیقا راهنماییش کنم ولی با تمام وجودم دعا می کردم یکی به تورش بخوره و همه چیو واسش توضیح بده. اعتراف می کنم که می ترسم چون نمی دونم که اون دنیا واسه این کارم باید جواب بدم یا نه!!

    پاسخحذف
  36. البته بحث بسیار خوبی شده. گفتنی ها رو دوستان گفتن. من با نظر سید و سعید موافقم. شاید برای کیس های آینده که ایشالا هیچ وقت پیش نیاد به درد بخور باشن. به خصوص بحث آموزش که در دراز مدت جواب می ده و البته شماره دادنو ارجاع و ارتباط.(فاطمه شاید یکی سرش درد کنه واسه این کاراو تلفن دادن به این و اون واسش مسئله نباشه. البته که از همه انتظار نمی ره این طوری باشن)
    اما چیزی که بیشتر از همه چیز اعصابمو خرد کرده اینه که الان اون پسر رفته و هیچ دسترسی هم بهش نیست و فردا هم اون دختر برمی گرده شهرشون و احتمالا یه فاجعه:((
    میثم نمی خوام حالتو بدتر کنم ولی اگه جای تو بودم نمی دونم می تونستم چند روز درست بخوابم یا نه! حتی اگر کوتاهی نکرده باشی

    پاسخحذف
  37. 1)اون دختره همونقدر مقصره که اون پسر الکی فمینیست بازی در نیارین! اون دختره خر شده رابطه جنسی برقرار کرده. خر هم شدن بکارتشو از دست داده. خر هم شده حامله شده. من نمی دونم آدم به این خری وجود داره یا نه اما اگه وجود داره من ترجیح می دم این آدم سرش به سنگ بخوره شاید از خریت در بیاد. درضمن هم دختر داره برا تابستون می ره خونشون یعنی به احتمال زیاد دانشجو هستش. من نمی دونم واقعا یعنی شعور یه دختر دانشجو انقدر پایینه که نمی دونه نباید حامله بشه!!!
    2) این دختر و پسر که از دید سید پسره دیو و دختره خره حتما قانون رو می دونستن و با علم به این قضیه این کارو کردن پس عواقبشم پذیرفتن.
    3) سید فقط تو نیستی که بلدی کار خیر کنی و با خانواده های محروم در ارتباط باشی اینو گفتم چون احساس کردم داری سر این قضیه به خودت مغرور می شی و احساس می کنی دانای کلی.
    4) در ضمن اون اومده یه فکری به حال اون بچه بکنه. روانشناس و جامعه شناس چه دردی از این بدبخت دوا می کنه در حالا حاضر اول شا برو مشکل اون بچه رو حل کن بعد بشین آموزش اجتماعی بده.

    پاسخحذف
  38. یه سوالی که مطرح می شه اینه که کی گفته سید مرجع خوبیه که شمارشو بدیم به اون بد بخت؟

    پاسخحذف
  39. پیرو نظر دکتر حیران هم ذکر کنم که خواهر من یکم چشمتو باز کن. دختری رو می شناسم که تو هم می شناسی که تا حالا با چند پسر بوده و بعد یه مدت ولشون کرده. اون پسر ها دیگه نتونستن ونجوری به کسی دل ببندند اما اون دختر با یکی دیگه بازی جدید خودشو شروع کرده. یادت باشه این جنسیت آدم ها نیست که انسانیتشونو تعیین می کنه.

    پاسخحذف
  40. در مورد خواب به زهرا خانم بگم متاسفانه تا الان یعنی 11 صبح خوابیدم!
    ولی هنوز وجدانم یه کم قلقلک میاد!
    امین جان برادر یه کم آروم، من هم تا حدی با حرفات موافقم. مخصوصا این قسمت که سید نتونست یه آدم این کاره معرفی کنه!
    من هم اطمینان ندارم که ایشون میتونه مرجع مناسبی برا ارجاع باشه.
    از سید و بقیه میخوام یه آدم با تجربه در این زمینه پیدا کنن مثل یه متخصص زنان و یا مددکار که به همکارا بدیم و کیس ها رو به ایشون ارجاع بدیم.

    پاسخحذف
  41. میثم جان منم نگفتم که مثلا ارجاع بدیم به فیزیوتراپیست که بی ربط باشه. منم همون جا جلو خودت گفتم آقا برو پزشک زنان. اون تیکه قانونم که گفتم برا این بود که بخواد از مجاری قانونی پیگیری کنه. مسئله اینجاست که سید و زهرا و حیران می خوان مشکل رو ریشه ای حل کنن اما این بنده خدا اصلا قضیه اش این نبوده.
    بر خلاف تو که احساس قلقلک در ناحیه وجدان داری من بعد از این بحثی که به لطف بعضی دوستان برخی جاها جدل شد به کارم ایمان آوردمو به خودم آفرین گفتم.
    هر کدوم از کامنت های من اذیت کنندست می تونی پاک کنی من مشکل ندارم داش گلم.

    پاسخحذف
  42. بعضی ها یه جور برخورد می کنن که انگار کار خوبی هم کرده و باید از این زوج جوان تقدیر هم کرد. آقایون و خانم های محترم این دو تا خلاف قانون عمل کردن. تو رو خدا نگین هم کدوم قانون این قانون ایراد داره و اینا که حرف مسخره ای.
    تو آمریکاشم قوانین وجود داره. قانونی هست که می گه اگه کسی با یه دختر زیر 18 یا 16 سال رابطه برقرار کنه که منجر به تماس جنسی بشه حتی اگر اون دختر در دادگاه بگه که من خودم راضی بودم مدعی العموم می تونه از اون فرد شکایت کنه و جریمه اش کنن.

    پاسخحذف
  43. کلاً خارج از این بحث معتقدم که اگر کسی تو موضع تصمیم گیری بود و کمک نیاز داشت، وظیفه ی یه آدم مطلع اینه که تمام اطلاعات لازم برای تصمیم گیری رو در اختیارش قرار بده. اینجا ام همین طوره، شاید همون چیزیه که به عنوان مشاوره بهش اشاره شد.این که طرف بدونه چه راه هایی داره و هر راه چه نتایجی، بعد بره تصمیم بگیره.
    یه سؤالی اما واسه م پیش اومد که بیشتر به نظرات امین برمیگرده و انم اینه که اولویت با اخلاقه یا قانون؟از نظر شخصی منظورمه.

    پاسخحذف
  44. زیاد جوابتون رو نمیدم فقط اینکه از اول نمیشه یارو برد پیش مددکار روان شناس باتجربه چون اون مددکار روان شناس کلاس داره،فقط اولش یکی باید باهاشون ارتباط برقرار کنه وقت بذاره الاف شه،راضی شون کنه و بعد از یه آدم باتجربه براشون وقت بگیره که تو کامنت هم گفتم بعدش مشاوره نه اینکه من مشاوره میکنم! پیش مشاور می بریم،این پیگیریها رو خودتون میتونید انجام بدید اگه حوصله نداشتید میتونید به بعضی ها که الافن ارجاع بدید.
    آره مشکل همینه که فکر میکنید این کارها خیره،اینا مسایل و معضلات اجتماعیه.
    هرکاری دوست دارید بکنید، به من چه؟جوابش رو که من نباید بدم.

    پاسخحذف
  45. آره مشکل اینه که خیلیها کارخیر میکنن ولی انگار معضلات رو نمی بینن.
    احنمالا آدم بچه های سرراهی رو تو پرورشگاه ندیده یا بچه های عقب مونده ای که چون نامشروع بودن مادر سعی کرده بندازه و به این روز افتادن رو ندیده که عین خیالش نیست(گرچه میدونم که دیدید!)
    پس اگه دیده و باز عین خیالش نیست مشکلش جای دیگه اس.
    این آخرین کامنتمه،کامنت اصلا روش مناسبی برای رسوندن منظورنیست!

    پاسخحذف
  46. شما کار خوبی می کنی جواب نمی دی چون بحث از مسیر خودش خارج میشه!
    من میگم بیایم الان که فرصت هست بگردیم لینک پیدا کنیم.برا شما هم ممکن تره هم راحت تر! هم خوب همت تون بیشتره تو این مورد. اگه دفعه بعدی در کار بود که هست. بدونیم باید چه کنیم! حتی شاید بد نباشه یه جلسه با یه آدم مطلع صحبت کنیم. هم در این مورد هم در رابطه با خود کشی و سایر مسائل.

    پاسخحذف
  47. من نمی دونم الان باید جواب کی رو بدم. این پست انقد نظر داشته آدم سردرد میگیره!
    اون دختره اگه سنش پایین بوده احتمالا هیچی نمی دونسته و اگر هم مقصر باشه سر ندونستن خودش مقصره و بیشتر این ندونستن هم برمی گرده به آمورزشی که ندیده و اونم که یه مشکل بزرگه.
    به امین: فک نکنم یه دختر دانشجو اینایی که گفتی رو ندونه و اینکه پسره اونجوری برخورد کرده احتمالا هر دوشون بچه هستن.
    به نظر من پسره بیشتر مقصره ولی نمی تونم بگم صد در صد که احتمالا اونم از خیلی چیزا خبر نداشته که کار به اینجا رسیده

    پاسخحذف
  48. ا!نتونسته بودم یکی دو روز بکامنتم!ماشالا چقد حرف می زنین ملت!نشد همه کامنتا رو بخونم.
    با وجودی که با مشاوره و صحبت با بیمار و ... موافقم و با وجودی که به قانون اعتقاد ارم و با وجودی که حتی ذره ای شک ندارم اون بچه نباید دنیا بیاد اما خیلی وقتا میشه تو داروخونه که واسه حتی یه کیس آنتی بیوتیک هنگ می کنی؟
    از یه ور قانون از یه ور اخلاق از یه ور درگیری با پزشک!خیلی سخته تصمیم گیری!اونم تو کمتر از یه دقیقه!
    ان بار شده که اصلا نمدونستم چکارکنم!تو این کیسم قطعا دارو رو نمی دادم و ارجاع به پزشک می دادم اما بعدش مینیمم تا یه ماه افسرده بودم و عذاب وجدان داشتم.خوبه که تجربیات و بعد راه حلای درستی که رفتین دنبالش بعد از اون ماجرا رو به مام بگین

    پاسخحذف
  49. یه پیشنهاد میثم
    این بحث خوبی شده، نذار حیف شه. اینکه الان به بن بست رسیده یه جورایی به خاطر اینه که خیلی به هم ریخته شده، هرکی یه چیزی میگه... کافیه دسته بندیش کنیم
    الان یه سری سوال مطرحه:
    1. اول از همه، سوال خیلی خوب کوروش، که به طور کلی آیا اخلاق در اولویت قرار داره یا قانون؟
    2. در شرایطی که پیش اومده، بهترین راه حلی که به فرد پیشنهاد میشه چیه؟ (سقط قانونی، سقط غیرقانونی، کنار اومدن با قضیه) و چرا؟
    3. فارغ از اینکه تقصیر کی بوده (چون با این تعصباتی که من میبینم این بحث به نتیجه نمیرسه) کدوم طرف نیاز به چه کمکی داره
    4. وظیفه داروساز دقیقن چیه؟ وظیفه یک انسان چیه؟ و براین اساس، اگه همچین اتفاقی تکرار بشه شما چیکار می کنی

    پیشنهادم اینه که این سوالا رو به علاوه چیز دیگه ای اگه به ذهنت میرسه (احتمالن سوالای دیگه ای هم باشه که من جا انداختم) به عنوان یه پست جدید مطرح کن، هرکی بیاد فقط به این سوالا کامل و با دلیل جواب بده، بدون اینکه به نظر بقیه کاری داشته باشه، بعد که نظر همه کاملن روشن شد سر هر موضوعی جدا میشه بحث رو پی گرفت. مهم اینه که دوباره حرف تو حرف نشه
    خلاصه کلی دعات می کنم سر این مطلب...

    پاسخحذف